דירה שכורה בתל אביב – עיצוב פנים

בפרויקט הזה נתבקשתי על ידי גבר צעיר לשדרג דירה שהוא עמד לשכור. האווירה שהוגדרה כרצויה בדירה היא כיפית ונינוחה. הצבעים והטקסטורות גבריים אבל לא נוקשים. מאחר ומדובר בדירה שכורה לא נעשו כלל שינויים מבניים.

השינויים היו בצבע הקירות, בגופי תאורה ובריהוט. פריטים שהוא יוכל לקחת איתו גם לדירותיו הבאות.

נעשה שילוב בין פריטי ריהוט קלאסיים, כמו כיסאות אוכל "פנטון" (הכיסאות הלבנים) או כיסא הנדנדה השחור בעיצובם של רי וצ'ארלס איימס. לבין פריטים אקלקטיים כמו שידה סינית כתומה שהשתלבה בחדר השינה. או שולחן האוכל שנמצא בשוק הפשפשים.

גם גופי התאורה בדירה הם שילוב בין עיצוב איטלקי לבין מנורות רחוב עתיקות משוק הפשפשים.

העץ הנפלא הנשקף מחלון הסלון מכניס הרבה ירוק לדירה. חזרנו על הצבע הירוק בעוד שני מקומות בגוונים שונים. ירוק נועז יותר בכניסה לבית. ירוק שקט יותר בחדר השינה, שיחד עם הכתום של השידה הסינית נותן תחושה אורינטלית וחושנית יותר מהחדרים האחרים של הבית.

יש גם אפשרויות שונות למיקום הפריטים בחלל הדירה. יצרנו מעין "mix & match" . כך הכורסא בסלון יכולה לפנות החוצה כלפי הנוף ולהוות פינת קריאה שלווה. או להסתובב לכוון הטלוויזיה ולהצטרף אל פינת הישיבה של הסלון. אוסף אפשרויות הישיבה/רביצה השונות ואפשרויות ההזזה שלהן יוצרות גם מעין תחושת "מגרש משחקים" .

ה"ספריה" של הקוביות היא למעשה קוביות שקופות שנערמו זו על זו. בשעת הצורך כל אחת מהן יכולה לשמש כשולחן קטן במרפסת. או בזמן אחר בדירה אחרת כמשהו אחר.

התקציב ואופי הדירה שרצינו לייצר דרש שילובים יצירתיים גם בין מקורות הריהוט והפרטים המשלימים. כך הפוף הכתום/שחור נקנה בחנות לרהיטי ילדים. בעוד השולחן בחדר העבודה הוזמן על פי מידה בחנות של ריהוט משרדי. הווילונות נקנו באיקאה, המיטה הוזמנה אצל נגר ושידות הלילה השקופות נקנו ב"קרטל".

כמובן שאי אפשר להחמיץ את "תולעת הספרים" שזוחלת על הקיר הסגול בסלון. עוד פריט קלאסי בעיצובו של האדריכל רון ארד. גם היא תוכל לזחול בדירות ובבתים הבאים של הדייר ולהראות נפלא עוד שנים רבות.

צילום: עמרי אמסלם
סטיילינג לצילום: מיכל שלגי-שירה, מירב חביב.

צילום: עמרי אמסלם

רוצים שאתכנן, אעצב או אייעץ לכם?

מלאו הפרטים בטופס זה ואני אחזור אליכם בהקדם