דירה בהוד השרון – עיצוב ואדריכלות פנים

תכנון אדריכלי ועיצוב פנים לדירת 5 חדרים.

התבקשתי לתכנן את הדירה כך שיהיו בה רבה מקומות אחסון כדי ש"יהיה מקום לכל הדברים שתמיד זרוקים בבית". בעיצוב נקי-נקי, לבן-לבן.

המטבח הוגדל על חשבון מרפסת השירות שהייתה גדולה מאד. מתוך הבנה שהמטבח הוא "לב הבית". הדלת המחברת בין המטבח למרפסת השירות בוטלה מטעמים אסטטיים ובמקומה נפתחה דלת בין חדר הרחצה של הילדים (שהוגדל) לבין מרפסת זו. כך קיבלנו גם פתרון פונקציונאלי של גישה נוחה למכונת הכביסה עם ערמות הבגדים של הילדים.

את  המטבח תכננתי כך שהוא מתחבר ויזואלית עם ארון המעילים שמאחורי פינת האוכל. ויוצר רצף של עבודת נגרות יפה הממסגרת את פינת האוכל ויוצרת תחושה של פינה נפרדת מהמטבח, למרות הסמיכות במיקום.

ביחידת ההורים סגרנו את הדלת לחדר הארונות שהייתה ממש מול המיטה ובמקומה פתחנו פתח אל "מתחם ארונות". כך התקבל קיר "נקי" אליו הצמדנו שידת מגרות עם ידיות אינטגראליות ומעליה הטלוויזיה.

חדר הרחצה של ההורים שהיה קטנטן, הוגדל על חשבון חדר העבודה וכך התקבלה מקלחת מפנקת עם ספסל ישיבה, ממש "ספא" מפנק בדירה.

הריצוף בכל הדירה הוחלף לאריחי גרניט פורצלן אפורים במראה בטון. הוחלט לרצף גם את חדרי הרחצה באותו ריצוף בצורה המשכית דבר שתורם להגדלת תחושת החלל.

לחדר הרחצה של הילדים נבחרו אריחים מלבניים לבנים לחיפוי בשילוב קיר אחד בירוק מרענן. הקירות שאינם מחופים טוייחו בטיח מינראלי נושם בצבע אפור בהיר.

בסלון תכננתי יחידת נגרות מיוחדת שתתאים לאופי הדירה. זוהי "שידה מרחפת". הבנויה כמדף מרחף ועליו מונחות שלוש תיבות. בתוך התיבות מסתתרים כל מכשירי האודיו והממירים למיניהם. כל החיווט אל הטלוויזיה והרמקולים עובר בצינורות נסתרים דרך הקיר.

והמעבר הסודי? לחתול של המשפחה סידרנו מעבר סודי בין המטבח למרפסת השירות. בין בר הישיבה לבין פינת האוכל מפרידה שורת מדפים. במדף התחתון יש מאחור פתח בקיר עם דלת לחתולים המאפשרת לו גישה עצמאית אל ארגז החול שלו.

התוצאה – עיצוב פנים מודרני, נקי וייחודי

רוצים שאתכנן, אעצב או אייעץ לכם?

מלאו הפרטים בטופס זה ואני אחזור אליכם בהקדם